Rewolucja z marketing automation. Jak wykorzystać potencjał Big Data
Świat wokół nas nieustannie się zmienia – również my i nasze potrzeby ulegamy ciągłym zmianom. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii zmieniają się również sposoby dotarcia do klienta – jego poszukiwanie i przedstawianie oferty. Jakie obecnie trendy panują w marketingu? Największą moc ma marketing internetowy, który pozwala dotrzeć za pomocą jednego kliknięcia do setek, jeśli nie tysięcy potencjalnych odbiorców. Ale i tutaj metody działania szybko zmieniają się dostosowując do oczekiwań klientów. Jedno ze zjawisk dotyczących marketingu internetowego opisuje Grzegorz Błażejewicz w swojej książce Rewolucja z marketing automation. Jak wykorzystać potencjał Big Data.
Publikacja to część serii E-Marketing Wydawnictwa PWN. Autor w swojej książce skupia się przede wszystkim na zjawisku marketing automation, czyli automatyzacji marketingu. Wyjaśnia też wiele istotnych kwestii związanych z marketingiem i zmian jakie zaszły w działaniach marketerów na przestrzeni ostatnich lat. Omawia, jakie nowe sposoby działania są konieczne, by dotrzeć do potencjalnego klienta, zainteresować go ofertą, a także zaangażować – wzbudzić w nim chęć do interakcji.
W publikacji znajduje się sporo teorii związanej z nowymi pojęciami (a także starymi w nowej odsłonie np. nowa definicja konsumenta czy marketera dostosowana w pełni do wymogów obecnych realiów). Poruszane są także kwestie dotyczące: tego jak wykorzystać content marketing wraz z marketing automation, programów lojalnościowych oraz kanałów mobilnych.
Każdy znajdzie tutaj także garść porad praktycznych dotyczących między innymi: roli rekomendacji (influencer marketing), e-maili marketingowy, social mediów czy tworzenia person.
To oczywiście tylko część z tematów poruszanych w książce. Publikacja przeznaczona jest dla osób związanych z marketingiem, które chcą dowiedzieć się czegoś więcej na temat jego automatyzacji, a także tego, jak dostosować się do potrzeb współczesnych konsumentów – jak przygotować ofertę, ale i treści wartościowe dla potencjalnych klientów. Jak wyjść im naprzeciw i zachęcić do działania: interakcji oraz skorzystania z oferty. Książka jest dobrym kompendium wiedzy zarówno dla osób dopiero zapoznających się z tematyką, ale i tych, które chcą rozwinąć swoją wiedzę.
Za udostępniony egzemplarz dziękuję Wydawnictwu PWN.