Autentyczność przyciąga – Anna Piwowarska
„Autentyczność ma moc przyciągania”. To właśnie szczere zachowanie, prawdziwe emocje, sprawiają, że chętniej przebywamy z osobami, które potrafią pokazać się od tej strony, bez fałszu, niepotrzebnego zadęcia i udawania. A jak to się ma do biznesu czy prowadzenia strony internetowej? Otóż autentyczność jest również potrzebna w sieci, a także przy kreowaniu wizerunku marki. Książka Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę w prawdziwym i porywającym przekazie Anny Piwowarskiej to propozycja dla osób szukających sposobu, na to jak pokazać swoją markę w prawdziwy i zarazem ciekawy sposób.
To, co wyróżnia naszą firmę, to my sami. Przecież nie ma drugiej takiej samej osoby jak my. Dlatego kreując wizerunek firmy, warto pokazać siebie. Jest to bardzo trudne, bo najtrudniej pisze się o osobie, ale ćwiczenie czyni mistrza. Również w tekstach ofertowych warto postawić na oryginalność i zrezygnować ze sztampowych opisów, które możemy znaleźć na setkach stron. Wszystko powinno nas wyróżniać. O tym i o wielu innych kwestiach pisze Anna Piwowarska w książce Autentyczność przyciąga.
Publikacja ta nie jest pierwszym poradnikiem z zakresu copywritingu i kreowania marki, który przeczytałam. Mogę śmiało powiedzieć, że jest to jedna z najlepszych książek tego typu, jakie miałam w rękach. Jest napisana prostym, przystępnym językiem i nie obiecuje cudów, ale daje nam coś więcej. Kiedy zastosujemy się do porad w niej zawartych, a także będziemy ćwiczyć nasze umiejętności zgodnie ze wskazówkami, będziemy mogli tworzyć autentyczne treści – nie tylko teksty. Dostajemy narzędzia i wiedzę, która pozwala nam zmienić nasz sposób myślenia o pisaniu, ale i osobie, jako marce.
Autorka zwraca uwagę na niuanse, które pozwalają nam być bardziej autentycznymi w tym co robimy, a także w jaki sposób to przedstawiamy.
W książce znajdziemy porady oraz ćwiczenia, które pozwolą nam lepiej zrozumieć najważniejsze zagadnienia. Jest to książka, która przyda się osobom pragnącym napisać porywający list motywacyjny, stworzyć notkę o sobie na stronie firmowej, ale i tym, które na co dzień pracują ze słowem.
Za udostępniony egzemplarz dziękuję Wydawnictwu One Press (Grupa Wydawnicza Helion)