E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy
Wiele dziedzin naszego życia przenosi się do Internetu. W sieci kupujemy, czytamy najnowsze newsy ze świata i z branży showbiznesu. Dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu możemy mieć dosłownie świat na wyciągnięcie ręki. Również, a może przede wszystkim marketing zmienia się tak, by dostosować się do nowych realiów. Jeżeli zaczynacie swoją przygodę z szeroko rozumianym marketingiem internetowym, prowadzicie fanpage, bloga lub profil na Instagramie, planujecie otworzyć sklep internetowy lub po prostu interesujecie się zagadnieniami związanymi z dziedziną, jaką jest e-marketing, to najnowsza propozycja Wydawnictwa PWN pomoże Wam zrozumieć podstawowe kwestie z nim związane.
E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy to swego rodzaju encyklopedia – kompendium wiedzy dotyczącej kilku gałęzi e-marketingu. Jest to praca zbiorowa, w której omawiane są między innymi takie kwestie jak budowanie marki i zaufania do niej, automatyzacja marketingu, promocja treści, content marketing i wiele innych. Każdy z rozdziałów został przygotowany przez specjalistę z danej dzieciny – pracę przygotowały osoby związane na co dzień ze znanymi markami marketingowymi, platformami telewizyjnymi, portalami internetowymi i uczelniami wyższymi.
E-marketing… to publikacja zajmująca się wieloma kwestiami, jak sam tytuł mówi, jest to pakiet startowy. Jest to, więc idealna propozycja dla osób, które dopiero zaczynają „romans” z marketingiem internetowym. Szukają podstawowych informacji. Chcą dowiedzieć się na co zwrócić uwagę przygotowując treści na strony internetowe i jak je promować. Ciekawy jest rozdział mówiący o tym, w jaki sposób można sprawdzić rodzaj ruchu na stronie. Dodatkowo autorzy omawiają podstawowe narzędzia, które ułatwiają działania marketingowe w sieci.
Osoby, które już dłużej „siedzą” w temacie powinny raczej sięgnąć po bardziej szczegółowe publikacje. Wiem, że Wydawnictwo PWN już udostępniło książkę o content marketingu, a jeszcze w tym roku będą wydane książki o automatyzacji marketingu oraz o Google Adwords i Analytics, czyli podstawowych narzędziach, które wspomagają promocję stron internetowych. Z drugiej strony, jest to taka mini encyklopedia, w której szybko można wyszukać konkretne tematy i jedna lub dwie publikacje tego typu zawsze warto mieć pod ręką, tym bardziej że na końcu znajduje się bogata bibliografia, dzięki której odnajdziemy bardziej szczegółowe pozycje z dziedzin, które nas bardziej zainteresują.
Mnie osobiście najbardziej zainteresował rozdział o analizie ruchu na stronach – jak go sprawdzić i jakich narzędzi do tego użyć.
Dużym atutem książki jest ładne i przejrzyste wydanie – całość jest przygotowana w taki sposób, że bardzo łatwo znaleźć najważniejsze informacje.
Na koniec chciałam jeszcze Wam powiedzieć, że tantiemy z tej książki przekazywane są na cele charytatywne.
Za udostępniony egzemplarz dziękuję Wydawnictwu PWN